Mary Kalantzis
Η Δρ Μαίρη Καλαντζή είναι Κοσμήτορας της Σχολής Εκπαίδευσης στο Πανεπιστήμιο του Illinois, Urbana-Champaign, ΗΠΑ. Κατείχε επίσης τη θέση του Κοσμήτορα της Σχολής Εκπαίδευσης, Γλωσσών και Κοινοτικών Υπηρεσιών στο Πανεπιστήμιο RMIT, Μελβούρνη, Αυστραλία. Υπήρξε και Πρόεδρος του Συμβουλίου, των Κοσμητόρων Εκπαίδευσης της Αυστραλίας. Υπήρξε μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου του Εθνικού Ινστιτούτου για την Ποιότητα της Διδασκαλίας και της Σχολικής Ηγεσίας, ενώ διετέλεσε και Επίτροπος της Αυστραλιανής επιτροπής Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων και Ίσων Ευκαιριών, και Αντιπρόεδρος του Εθνικού Ινστιτούτου Γλωσσών και Εκπαίδευσης της Αυστραλίας. Με τον Bill Cope, είναι συγγράψει και εκδόσει μια σειρά βιβλίων, συμπεριλαμβανομένων και των εξής: The Powers of Literacy: Genre Approaches to Teaching Literacy, Falmer Press, London, 1993, Productive Diversity, Pluto Press, Sydney, 1997; A Place in the Sun: Re-Creating the Australian Way of Life, HarperCollins, Sydney, 2000; Multiliteracies: Literacy Learning and the Design of Social Futures, Routledge, London, 2000, New Learning: Elements of a Science of Education, Cambridge University Press, 2008 και Ubiquitous Learning, University of Illinois Press, 2009.
Sylvia Chard
H Δρ Σύλβια Chard είναι Ομότιμη Καθηγήτρια της Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου της Αλμπέρτα, στον Καναδά. Εργάστηκε στο Πανεπιστήμιο της Αλμπέρτα από το 1989 όπου ήταν για επτά χρόνια Διευθύντρια του Εργαστηρίου/Κέντρου Παιδικής Μελέτης, στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης. Η Δρ Chard δίδαξε σε διάφορες βαθμίδες της εκπαίδευσης της Αγγλίας, από τον παιδικό σταθμό μέχρι το γυμνάσιο. Ολοκλήρωσε M.Ed. και Ph.D. στο Πανεπιστήμιο του Ιλλινόις. Η Δρ Σύλβια Chard είναι συν-συγγραφέας με τη Λίλιαν G. Katz του βιβλίου, Engaging Children's Minds: The Project Approach (1989). Η Δρ Chard έχει γράψει δύο πρακτικούς οδηγούς και ένα CD για τους εκπαιδευτικούς σχετικά με τη μέθοδο πρότζεκτ (1998). Η Δρ Chard συνεχίζει να διατηρεί μια ιστοσελίδα και blog στη διεύθυνση: http://www.projectapproach.org. Συνεργάζεται με ερευνητές στον Καναδά, στις ΗΠΑ και σε πολλές χώρες σε όλο τον κόσμο πάνω στη μέθοδο Project και στη διεπιστημονική μάθηση.
Nicola Yelland
Η Nicola Yelland είναι Καθηγήτρια και Διευθύντρια Έρευνας στο Κολέγιο της Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου της Βικτώρια στην Αυστραλία.
Κατά την τελευταία δεκαετία η διδασκαλία και η έρευνα της έχουν σχέση με τη χρήση των ΤΠΕ στο σχολείο και στο χώρο της κοινότητας. Αυτό περιελαμβάνει μελέτες που διερευνούν την καινοτόμο μάθηση των παιδιών καθώς και μια ευρύτερη εξέταση των τρόπων με τους οποίους οι νέες τεχνολογίες μπορούν να επηρεάσουν τις παιδαγωγικές μεθόδους που χρησιμοποιούν οι εκπαιδευτικοί και το πρόγραμμα σπουδών στα σχολεία.
Αντώνης Λιοναράκης
Ο Αντώνης Λιοναράκης είναι Αναπληρωτής Καθηγητής του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου και έχει διδάξει στο Open University της Μεγάλης Βρετανίας Ήταν μέλος στο Δ.Σ. του Ινστιτούτου Διαρκούς Εκπαίδευσης Ενηλίκων, ιδρυτής και πρόεδρος της Επιστημονικής Εταιρείας «Ελληνικό Δίκτυο Ανοικτής & εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης». Ήταν μέλος της επιτροπής του ΥΠ.Ε.Π.Θ. για τη δημιουργία του Ε.Α.Π., αργότερα της Ομάδας Εκτέλεσης Έργου και εισηγητής των αρχών της ανοικτής και εξ αποστάσεως εκπαίδευσης στη χώρα μας, καθώς επίσης και υπεύθυνος έκδοσης του
διεθνούς περιοδικού "Open Education". Οργανώνει κάθε δύο χρόνια διεθνές συνέδριο για την ανοικτή και εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Έχει συμμετάσχει στην έκδοση 21 βιβλίων για την εξ
αποστάσεως εκπαίδευση, σε πολλά ερευνητικά προγράμματα, ενώ εργασίες του έχουν δημοσιευτεί σε πολλά επιστημονικά περιοδικά.
Είναι επιστημονικός υπεύθυνος ερευνητικών προγραμμάτων. Από το 2008 είναι μέλος του Global Advisory Council (GAC) για το The Observatory on Borderless Higher Education. Έχει προσκληθεί να
διδάξει και να παρουσιάσει εργασίες του από πολλά πανεπιστήμια στην Ελλάδα, Μεγάλη Βρετανία, Η.Π.Α., Γαλλία, Ισλανδία, Βουλγαρία, Τουρκία και Ιαπωνία.
Αιμίλιος Σολωμού
Ο Δρ Αιμίλιος Σολωμού είναι ο Εκτελεστικός Αντιπρόεδρος Διοίκησης του Πανεπιστημίου Λευκωσίας και μέλος ΔΕΠ των Τμημάτων Εκπάιδευσης και Ευρωπαϊκών Σπουδών και Διεθνών Σχέσεων. Ξεκίνησε την καριέρα του στην Αγγλική Σχολή Λευκωσίας, όπου υπηρέτησε ως Καθηγητής Ιστορίας και Επικεφαλής του Τμήματος Ιστορίας. Από το 2000 έχει διδάξει Κυπριακή Ιστορία για το MA στο Πρόγραμμα Διεθνών Σχέσεων, και Κυπριακή Ιστορία και Διδακτική της Ιστορίας για την BA στο πρόγραμμα Δημοτικής Εκπαίδευσης στο Πανεπιστήμιο Λευκωσίας.
Έχει συμμετάσχει σε πολλά σεμινάρια και συνέδρια για τη Θεωρία, Μεθοδολογία και Διδακτική της Ιστορίας. Έχει επίσης συμβάλει σε μια σειρά ευρωπαϊκών προγραμμάτων με έμφαση στην εθνικότητα και τη συνεργασία. Αιμίλιος Σολωμού είναι ο Πρόεδρος της Επιτροπής Πολιτιστικών Εκδηλώσεων της Έδρας Unesco, Υπότροφος του Ιστορικού Συλλόγου της Μεγάλης Βρετανίας και μέλος του Ιστορικού Συλλόγου των Ηνωμένων Πολιτειών. Επιπλέον, είναι μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου του Κυπριακού Ιστορικού Συλλόγου, του Κέντρου Διαπολιτισμικών Σπουδών, και του Ινστιτούτου Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης (ΙΜΜΕ). Υπήρξε ενεργό μέλος πολλών Επαγγελματικών Συνδέσμων και Οργανώσεων στην Κύπρο, το Ηνωμένο Βασίλειο και τις ΗΠΑ.
Κωνσταντίνος Κoντός
Γεννήθηκε στην Αθήνα (Ελλάδα). Απέκτησε το μεταπτυχιακό του στην επιστήμη των υπολογιστών από το Πανεπιστήμιο του Essex στο Ηνωμένο Βασίλειο. Κατέχει πάνω από 16 χρόνια επαγγελματικής εμπειρίας καθώς εργάζεται ως σύμβουλος λογισμικού και μηχανικός συστημάτων για μεγάλες ελληνικές επιχειρήσεις πληροφορικής.
Για τα τελευταία έξι χρόνια, εργάζεται ως ανεξάρτητος σχεδιαστής λογισμικού / προγραμματιστής με έμφαση στις πλατφόρμες Apple και στις μεθοδολογίες ανάπτυξης λογισμικού για κινητά τηλέφωνα. Το παρόν διάστημα εργάζεται ως εξωτερικός συνεργάτης του Εργαστηρίου Νέων Τεχνολογιών της Έδρας Ελληνικών Σπουδών Σταύρος Νιάρχος στο Πανεπιστήμιο Simon Fraser.
Κύρια επαγγελματικά του ενδιαφέροντα είναι η ηλεκτρονική μάθηση, η εμπειρία του χρήστη σε ηλεκτρονικά περιβάλλοντα και το διαδίκτυο.
Χρυσή Βιτσιλάκη, Καθηγήτρια, Πανεπιστήμιο Αιγαίου. Η κ. Βιτσιλάκη είναι Πρόεδρος του Τμήματος Προσχολικής Αγωγής και Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού και Διευθύντρια Προγραμμάτων Δια Βίου Μάθησης του Πανεπιστημίου Αιγαίου. Επίσης είναι Διευθύντρια του Μεταπτυχιακού Προγράμματος Σπουδών «Νέες Μορφές Εκπαίδευσης και Μάθησης» του ΤΕΠΑΕΣ. Έχει διατελέσει Αντιπρύτανις Οικονομικού Προγραμματισμού και Ανάπτυξης του Πανεπιστημίου Αιγαίου και Κοσμήτορας της Σχολής Ανθρωπιστικών Επιστημών.
Δημήτρης Γερμανός, Καθηγητής, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης. Ο Δημήτρης Γερμανός γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη. Σπούδασε Αρχιτεκτονική στην Ελλάδα (ΑΠΘ) και συνέχισε στο Παρίσι, με σπουδές στις Επιστήμες της Τέχνης στη Σορβόννη, Université de Paris 1, και την Κοινωνική Ψυχολογία στην École des Hautes Études en Sciences Sociales-EHESS, όπου και εκπόνησε την διδακτορική του διατριβή. Ειδικεύτηκε στην ανθρωπογενή διάσταση του χώρου και στη σχέση της με την εκπαιδευτική αλλαγή. Κυριότερα πεδία της ερευνητικής του δραστηριότητας είναι η σχέση του χώρου με τις διαδικασίες μάθησης και ανάπτυξης του παιδιού, καθώς και με την αναβάθμιση της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Ένα άλλο πεδίο ειδίκευσής του είναι ο σχεδιασμός σχολικών χώρων προσαρμοσμένων στην εφαρμογή της συνεργατικής μεθόδου διδασκαλίας και μάθησης.
Το εφαρμοσμένο ερευνητικό του έργο περιλαμβάνει παρεμβάσεις για ανασχεδιασμό του χώρου υφιστάμενων διδακτηρίων σε 83, μέχρι σήμερα, σχολεία στην Ελλάδα και την Κύπρο. Η αξιολόγηση και η ερευνητική αξιοποίηση των παρεμβάσεων αυτών οδήγησε στην διαμόρφωση μιας μεθόδου ανασχεδιασμού του σχολικού χώρου με παιδαγωγικά, ψυχοκοινωνικά και αρχιτεκτονικά κριτήρια, τον «παιδαγωγικό ανασχεδιασμό του χώρου» (PSR method). Το 1989 εκλέχθηκε στο ΤΕΠΑΕ του ΑΠΘ, στο οποίο σήμερα υπηρετεί ως Καθηγητής. Εκλέχθηκε σε διάφορες διοικητικές θέσεις του Τμήματος, στο οποίο υπηρέτησε και ως Πρόεδρος την περίοδο 2006-09. Από το 2013 είναι υπεύθυνος της Επιτροπής Ερευνητικής Πολιτικής του Τμήματος. Έχει γράψει δυο βιβλία και σειρά άρθρων για θέματα της ειδικότητάς του. Προσωπικές ιστοσελίδες: http://www.espacepedagogie.net/ & http://www.nured.auth.gr/dp7nured/?q=el/userprofile/35
Βασίλης Κόμης, Καθηγητής και Πρόεδρος στο Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία του Πανεπιστημίου Πατρών. Τα επιστημονικά και ερευνητικά του ενδιαφέροντα άπτονται των περιοχών της Διδακτικής της Πληροφορικής και της ενσωμάτωσης των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών στη διδασκαλία και τη μάθηση.
Ευγενία Κουτσουβάνου, Ομότιμη Καθηγήτρια, Τ.Ε.Α.Π.Η. Εθνικό & Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών. Η προσφορά της στην Επιστήμη, την έρευνα, τη διδασκαλία και το ευρύτερο κοινωνικό γίγνεσθαι την καταξιώνει ως μία εκ των κορυφαίων θεμελιωτών της Προσχολικής Αγωγής στην Ελλάδα.
Γιώργος Μαυρογιώργος, Ομότιμος Καθηγητής, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Ο Γιώργος Μαυρογιώργος γεννήθηκε στο Βοτονόσι-Μετσόβου το 1944. Φοίτησε στο Ιεροδιδασκαλείο Βελλάς (1964). Από το 1964 μέχρι το 2010, για 46 χρόνια, ήταν στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, με τις ιδιότητες του φοιτητή, βοηθού, επιμελητή, Λέκτορα και τις άλλες βαθμίδες, μέχρι τη βαθμίδα του Καθηγητή (1992). Υπήρξε άμισθος αντιπρόεδρος του Επιστημονικού Συμβουλίου του Υπουργείου Παιδείας της Κύπρου (2008-2013). Τα επιστημονικά του ενδιαφέροντα εστιάζονται στην «Πολιτική Kοινωνιολογία της Εκπαίδευσης» (Εκπαιδευτική Πολιτική, Εκπαίδευση και Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών, Αξιολόγηση, ΤΠΕ και Εκπαίδευση, κ.α.).
Κωνσταντίνος Ντίνας, Καθηγητής, Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Είναι Καθηγητής Γλωσσολογίας – Ελληνικής Γλώσσας και Διδακτικής της στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Απόφοιτος και Διδάκτορας του ΑΠΘ, έχει διδάξει ρουμανικά, βουλγαρικά και τουρκικά στο Ίδρυμα Μελετών Χερσονήσου Αίμου. Είναι διπλωματούχος Βυζαντινής Μουσικής και διαθέτει πολυετή διδακτική και ακαδημαϊκή εμπειρία, μεταξύ άλλων, ως Καθηγητής και Διευθυντής στο Περιφερειακό Επιμορφωτικό Κέντρο Κοζάνης, Διευθυντής Προγραμμάτων Μεταπτυχιακών Σπουδών και Πρόεδρος του Τμήματος Νηπιαγωγών. Έχει πλούσιο ερευνητικό έργο στη διδασκαλία της νεοελληνικής γλώσσας, δίνοντας μεγάλη έμφαση στις νέες τεχνολογίες και τις γλώσσες των Βαλκανίων. Έχει συγγράψει 15 βιβλία και πάνω από 120 άρθρα.
Απόστολος Γ. Παπαϊωάννου, Ομότιμος Καθηγητής του Π.Τ.Ν. του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων. Διετέλεσε Καθηγητής Ιστορίας Νεότερης Ελλάδας και Νεοελληνικού Πολιτισμού στη Σχολή Επιστημών Αγωγής του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων.
Γεώργιος Παυλίδης, Καθηγητής Μαθησιακών Δυσκολιών του Πανεπιστημίου Μακεδονίας. Γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη και πήρε το πτυχίο του από τη Φιλοσοφική Σχολή του ΑΠΘ και το Ph.D. από το Τμήμα Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου του Μάντσεστερ της Αγγλίας. Νεότατος, μόλις 23 ετών εξελέγη Λέκτορας ψυχολογίας στην Αγγλία, από όπου ξεκίνησε την πανεπιστημιακή του σταδιοδρομία. Επί 39 συναπτά έτη συνεχίζει ως Καθηγητής, να ερευνά και να διδάσκει σε γνωστά πανεπιστήμια της Αγγλίας, της Ελλάδας & των ΗΠΑ. Το έργο του είναι αναγνωρισμένο διεθνώς. Είναι Ισόβιο Μέλος της Διεθνούς Ακαδημίας Ερευνών Μαθησιακών Δυσκολιών και Honorary University Fellow, του Πανεπιστημίου Brunel του Λονδίνου της Αγγλίας.
Νίκος Παπαδάκης, Καθηγητής, Πανεπιστήμιο Κρήτης. Είναι Αναπληρωτής Διευθυντής του Κέντρου Πολιτικής Έρευνας & Τεκμηρίωσης και πρώην Πρόεδρος του ιδίου Τμήματος (2009-2011). Το εαρινό εξάμηνο του ακαδ. έτους 2011- 2012 ήταν Visiting Professorial Fellow στη Faculty of Policy & Society του University of London/ IoE, ενώ συνεργάζεται με το Centre for Life Chances in Knowledge Economies and Societies (LLAKES) του UCL- IoE. Διετέλεσε Special Adviser στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή (2011- 2013), ενώ ήταν μέλος του Education & Training Coordination Group της Ευρωπαϊκής Επιτροπής από την ίδρυση μέχρι την ολοκλήρωση των εργασιών του (2006-2010). Διετέλεσε επίσης μέλος (εθνικός αντιπρόσωπος) στο SGIB (Standing Group on Indicators & Benchmarks) της Ευρωπαϊκής Επιτροπής (2007- 2012), μέλος του Cluster "Key Competences" (2007-2010) και μέλος του Subject Area Group on "European Studies" του Tuning Εducation Structures in Europe. Υπήρξε μέλος (2008- 2011) του Advisory Board του United Nations DP/ RCPAR (Regional Centre for Public Administration Reform). Συνεργάζεται ως εξωτερικός αξιολογητής με το FCT (Foundacao para a Ciencia e a Tecnologia-) του Υπουργείου Έρευνας & Τεχνολογίας της Πορτογαλίας, ενώ συνεργάστηκε σε δραστηριότητες του Institutional Management in Higher Education του OECD. Είναι μέλος της Επιστημονικής Επιτροπής του Κοινωνικού Πολύκεντρου (Ινστιτούτου) της ΑΔΕΔΥ, συνεργάζεται με το ΚΑΝΕΠ της ΓΣΕΕ και είναι μέλος του Higher Education Policy Network, ενώ υπήρξε μέλος του High Level Advisory Group on Public Administration Reform υπό το συντονισμό του Υπουργείου Εσωτερικών το 2008, μέλος της Κεντρικής Επιτροπής Πιστοποίησης (ΚΕΠ) του Εθνικού Κέντρου Δημόσιας Διοίκησης (2011- 2012) και Πρόεδρος της Ομάδας Κοινωνικών Ερευνών για τις Ζώνες Εκπαιδευτικής Προτεραιότητα (ΖΕΠ) του Υπουργείου Παιδείας ΔΒΜΘ (2011). Διετέλεσε μέλος του Δ.Σ. του ΔΟΑΤΑΠ, από το 2010 ως το 2013. Ήταν μέλος της Διεθνούς Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων του ΕΟΠΠΕΠ για την Ανάπτυξη Συστήματος Πιστοποίησης Εκροών μη τυπικής και άτυπης μάθησης στην Ελλάδα (2013). Έχει κληθεί και έχει διδάξει ή δώσει διαλέξεις σε διάφορα Ευρωπαϊκά Πανεπιστήμια (όπως στο IoE του University of London, στη Facultiet Universitas Katholiques de Mons, στο European University of Krakow, στο University of Stirling, στο DPUτου University of Aarhus), ενώ έχει διδάξει στην Κυπριακή Ακαδημία Δημόσιας Διοίκησης, στην Academy of Public Administration of the Republic of Kazakhstan και στο Εθνικό Κέντρο Δημόσιας Διοίκησης & Αυτοδιοίκησης (ΕΚΔΔΑ) της Ελλάδας. Έχει δημοσιεύσει 98 μελέτες, στα αγγλικά, γαλλικά και ελληνικά.. Επίσης έχει συγγράψει και 6 βιβλία – μονογραφίες (πλέον πρόσφατη το "Multiculturalism and Inclusive Policies"- ΕΚΕΜ, EU research monographs, 2009) και έχει επιμεληθεί άλλους 6 συλλογικούς τόμους {με πλέον το «Βαρόμετρο Απόντων. Οι Neets στην Ελλάδα» (Αθήνα, εκδ. Σιδέρη 2013)}. Έχει εμπλακεί σε 25 ερευνητικά Προγράμματα στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Είναι μέλος σε Διεθνείς και Ελληνικές Επιστημονικές Εταιρείες {μεταξύ άλλων και στην European Sociological Association (ESA), στην International Society for the Study of European Ideas (ISSEI), στην Comparative Education Society in Europe (CESE), όπως και στην Ελληνική Εταιρεία Πολιτικής Επιστήμης και στην Ελληνική Εταιρεία Συγκριτικής Εκπαίδευσης} και είναι κριτής σε διεθνή και ελληνικά επιστημονικά περιοδικά. Είναι επίσης μέλος του Editorial Board του διεθνούς επιστημονικού περιοδικού "Journal of Education and Learning (JEL)" και μέλος της Επιστημονικής Επιτροπής του περιοδικού "Academia".
Ελένη Σιάνου-Κύργιου, Καθηγήτρια, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Η Ελένη Σιάνου- Κύργιου ολοκλήρωσε τις εγκύκλιες σπουδές της στα Ιωάννινα. Είναι πτυχιούχος του Τμήματος Κλασικών Σπουδών της Φιλοσοφικής Σχολής του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων. Είναι, επίσης, πτυχιούχος του Τμήματος Παιδαγωγικής της Φιλοσοφικής Σχολής του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων. Έλαβε το διδακτορικό της δίπλωμα από το Τμήμα Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων το 1991. Εργάστηκε στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, ως φιλόλογος καθηγήτρια, και το 1993 διορίστηκε Λέκτορας στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σήμερα είναι Καθηγήτρια Κοινωνιολογίας της Εκπαίδευσης στο Τμήμα Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων.
Ελένη Σκούρτου, Καθηγήτρια, Πανεπιστήμιο Αιγαίου. Η Ελένη Σκούρτου είναι Καθηγήτρια στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Αιγαίου. Διδάσκει και ερευνά στις γνωστικές περιοχές: διγλωσσία και μάθηση, προφορικότητα και γραπτός λόγος, γραμματισμός/πολυγραμματισμοί, δημιουργία νοήματος σε πολυγλωσσικά μαθησιακά περιβάλλοντα, εργαλεία, κείμενο. Έχει ασχοληθεί επί μακρόν με την εκπαίδευση δίγλωσσων μαθητών στο ελληνικό σχολείο, ενώ πρόσφατα άρχισε να εποπτεύει εκπαιδευτικές παρεμβάσεις σε παιδιά Ρομά. Θεωρεί ότι η εκπαίδευση των Ρομά είναι μία μεγάλη πρόκληση, αφού συνδυάζει ζητήματα διγλωσσίας, προφορικότητας και γραφογνωσίας με έναν ιδιαίτερο τρόπο, λόγω και της ακραίας περιθωριοποίησης που υφίσταται η ευάλωτη αυτή κοινωνική μονάδα.
Fabrizio Manuel Sirignano, PhD in Education, is Associate Professor of Education at Suor Orsola Benincasa University, Naples, Italy. He is Delegate of the Rector for Lifelong Learning activities and Responsible for the Course of Study in Primary Education Sciences. His research focuses on the Social Pedagogy and Pedagogy of Politics and, in particular, on the relationship between education and politics with reference of the role of education in the horizon of complex and multicultural society. He published many books, articles and essays. Among his latest publications: La prise de parole e le pedagogie sommerse del Sud Italia (ed. with S. Lucchese, Napoli 2015); Aprendizaje, ciudadanía y participacíon. Perspectives desde el sur de Europa(ed. with. J. Gonzalez Monteagudo, Sevilla 2013); Pedagogia della decrescita. L'educazione sfida la globalizzazione (Milano 2012); Pedagogia civile e questione meridionale. L'impegno di Francesco Saverio Nitti e Gaetano Salvemini (with. S. Lucchese, Lecce 2012); La pedagogia autobiografica (ed. with S. Maddalena, Lecce 2012); Etica pubblica e scuola. Riflessioni pedagogiche (ed. with. E. Corbi, Napoli 2011); Per una pedagogia della politica (Roma 2007); La pedagogia della formazione. Teoria e storia (Napoli 2003); La formazione interculturale fra teoria, storia e autobiografia (Pisa 2002).
Δημήτρης Στασινός, Καθηγητής, Πανεπιστήμιο Λευκωσίας & Ομότιμος Καθηγητής Ειδικής Εκπαίδευσης Πανεπιστημίου Ιωαννίνων. Ο Δημήτρης Στασινός σπούδασε, με υποτροφία του ΙΚΥ, στη Φιλοσοφική Σχολή (Τμήμα Κλασικών Σπουδών) του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων από την οποία και έλαβε το πτυχίο το 1971. Απέκτησε το διδακτορικό του δίπλωμα στην Ειδική Εκπαίδευση από το Πανεπιστήμιο Dundee της Σκωτίας (1981). Εργάστηκε για τρεις δεκαετίες και πλέον ως καθηγητής Ειδικής Εκπαίδευσης στο Τμήμα Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής, Ψυχολογίας (Τομέας Ψυχολογίας) του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων. Σήμερα είναι Καθηγητής στο Πανεπιστήμιο Λευκωσίας.
Κώστας Χρυσαφίδης, Ομότιμος Καθηγητής, Εθνικό & Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών. Ο Κώστας Χρυσαφίδης γεννήθηκε στο Διδυμότειχο και χρημάτισε, μετά την αποφοίτησή του από την Παιδαγωγική Ακαδημία της Αλεξανδρούπολης, δάσκαλος σε σχολεία της περιοχής, καθώς και της Δυτικής Γερμανίας. Του απενεμήθη ο τίτλος του Magister στο Πανεπιστήμιο της Χαϊδελβέργης, όπου και κατέθεσε διδακτορική διατριβή στην παιδαγωγική υπό την επίβλεψη του καθηγητή F. von Cube. Η ακαδημαϊκή και ερευνητική του διαδρομή συνδέθηκε με τα γνωστικά αντικείμενα Διδακτική Μεθοδολογία και Αναλυτικά Προγράμματα.